יום רביעי, 8 ביולי 2020

כשהזין עומד השכל בתחת


 יש ספרים בספרות הבדיונית שהמבנה של הסיפור בנוי על כמה דמויות שאין שום קשר ביניהן אבל לאט לאט מסתבר שיש קשר וגם המון מתח מהיוודעות על איזה מן קשר. 

אז עכשיו אתה הולך לספור כמה דמויות כאלה אבל לא בדיוניות אלא מהמציאות שהיא יותר בדיונית מהחיים.

 

כבר נזכרת פעם באחד, אסף שמחוני מתל יוסף, בו נתקלת שמה דוקא במקלחת ציבורית, עם עוד כמה סיפורים.

הגנרל הזה היה מגיע הביתה לסופ"ש עם נהגת יפיפייה בשביל שלא ישן בלילה לבד.

אתה לא זוכר אם כתבת ב"לפני שאתה שוכח" על מה שהיה אתך פעם בקפה "פילץ".

זאת הייתה אספה של חברי מפא"י בתנועה הקיבוצית בהשתתפות משה דיין, זה שהיה מזיין את כל מי שנתקלה בו .

אחרי שהוא דיבר נעמדת ושאלת משהו על המצב הפוליטי שבתוך המפלגה, לא זוכר מה בדיוק. משה דיין פנה לענות על שאלות אחרות אבל מישהו התעקש לדעת מה עם מה שאמנון בקר העלה מקודם. משה דיין אמר שזה לא עסקו ושאמנון בקר יכול לשאול את פנחס לבון על מה שהוא מדבר.

כבר כתבת על ההתנגשות שהיתה לבן גוריון עם מי שהוא חשב שזה חגי שלהבת מיזרעאל אבל זה לא היה אתו אלא אתך ובן גוריון יצא מכליו לגמרי  בעניין ההסתדרות ומצבה הכללי.

 

זאת אולי הסיבה שאתה מתכוון להזכר בהם עוד פעם כאן ועכשו. וזה בקשר למה שפעם עוללו, כנראה יהודית שימחונית ובן גוריון באחת מפגישותיהם בעניני מפלגה.

בליל שבת הנזכר לעיל הקשבת למדור ה"אקדמיה" ברשת א' של קול ישראל.

מה שהיה שם הייתה הרצאתו של ד"ר אורי מילשטיין על קרב המִיתְלֶה במהלך מבצע סיני. בין השאר סטה המרצה לאיזו אספה של מפא"י ב-1965 (אחרי שהעיפו את בן גוריון מהמפלגה) בעקבות "הפרשה".

זה אירע בזמן שהפרשה הבעירה את כל המציאות הפוליטית בארץ וכולם רצו לדעת מי באמת נתן את ההוראה. במהלך הדיון פרצה החברה יהודית שמחונית בצעקות על הנוכח פנחס לבון בטענה שהוא שקרן ונוכל ושזה הוא שנתן את ההוראה שבגללה עזב בן גוריון את מפא"י.

פנחס לבון, כפי שאמר אורי מילשטיין, היה "יונה" אבל יונה טורפת. חמתו בערה בו להשחית והוא השיב ליהודית שמחונית ככה:

"אם את לא תסתמי את הפה שלך, אז אני אפתח את הפה שלי ונראה מה יהיה."

בנקודה זאת התפרץ לוי אשכול (שהחליף את בן גוריון) וזעק בקול רם:

"ארור מי שמגלה את הסוד הנורא הזה".

כאן חזר אורי מילשטיין לעסוק בקרב המיתלה אבל המנחה לחץ עליו להגיד מה זה הסוד הנורא. אורי מילשטיין סירב ואמר שזאת אולי סתם רכילות וזה לא שייך להרצאה הזאת ושהוא לא חקר את זה בדיוק, רק ששמע את זה מאנשים שבצמרת מפא"י שהיו נוכחים באסיפה הזאת ושסיפרו לו על מה בעצם היה מדובר.

המנחה התעקש מול אורי מילשטיין ואמר שאם הכל אצלו על השולחן אז שיגיד מה הוא יודע על כל זה.

אורי מילשטיין הזכיר את התאונה שאירעה לאווירון שחזר משארם א-שייך עם האלוף אסף שמחוני והשמועות על זה שזאת לא הייתה תאונה אלא חיסול על ידי גורם משלנו ושבהלווייתו של אסף שמחוני עמד בן גוריון על הקבר ובכה בדמעות ואמר "אסף, בני בני".

אז הסוד הוא שאסף שמחוני היה בנה של יהודית שמחונית ושהאבא שלו הביולוגי היה דוד בן גוריון. לא פחות ולא יותר. מנחה השידור זרק למיקרופון שכל זה הוכחש הרבה פעמים בכל מיני הוכחות. אבל אורי מילשטיין מנה כמה עובדות מחשידות. אסף שמחוני היה אהוב על בן גוריון והוא שהתעקש למנות אותו למפקד חזית הדרום במבצע סיני. הרמטכ"ל משה דיין תיעב את אסף שמחוני וקינא בו על כך שבן גוריון מתכוון לבחור בו כרמטכ"ל הבא. אז אולי זה היה הוא שארגן את ה"תאונה" של המטוס שבה נהרג אסף שמחוני. משה דיין נחשד גם בזה שהוא הוא הורה לאדם השלישי לתת את ההוראה ל"עסק הביש" של "הפרשה". ועוד ועוד ועוד.


בשבילך היה כל זה כמו מכת פטיש חמישה קילו על הראש. אתה לא היית מאמין בכל הסיפור אפילו שהיו הורגים אותך. אבל בגיל 85 אתה יודע שבחיים אין דבר כזה שאין דבר כזה. ואיזה מין עולם משוגע יכול להתרחש בלי שאתה תדע עליו שום כלום. ואלה האנשים שהנהיגו את המדינה.

ממש זיכרון נעים. ואיך זה יכול להיות שבקול ישראל הסכימו בכלל לשדר את הדברים האלה ואיש לא חשב שזאת פגיעה נוראה באישים הנ"ל וגם בכבוד של תולדות ישראל. איך מישהו לא חשב?  אם זה באמת היה,  אתה נזכר בפסוק אותו דיקלמת יחד עם שאר הנערים המתבגרים עוד בימי גברגברותיכם הטִיפְּשָׁעֶשְׂרִים:


"כְּשֶׁהַזַיִין עוֹמֵד - הַשֶׂכֶל בַּתָּחַת"


ואידך זיל גמור.

 

לפני כמה ימים קראו את הקטע הקודם באוזנייך. לא יועיל אתה לא מאמין שם לאף מילה לא על בן גוריון ולא על יהודית שימחונית. אין חיה כזאת. נאדה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה