יום רביעי, 8 ביולי 2020

כשהארי פגש את סאלי

קצת ממה שעובר עליך בימים מטורפים אלה:

 

מתישהו  בזמן האחרון  הקשבת בהנאה גדולה לראיון הרדיו עם הפרופסור יאיר זקוביץ'. זהו מומחה בין לאומי לכל מה שקשור בתנ"ך וכידוע התנ"ך הוא הספר הכי משמעותי בחייך. הפרופסור זקוביץ' הזה, מביא מליון פרטים וממצאים כמעט על כל מילה שיש בספר הספרים, בעיקר על מקורות שמחוץ לתנ"ך שמלמדים על כל דבר לא בדיוק כפי שהוא כתוב בו.

מה שמוזר בזקוביץ' הזה שהוא בכלל לא דתי ואפילו חילוני לגמרי. למה אתה כל כך מתרגש ממה שהוא אומר? כי גם אתה אוהב תנך חילוני לגמרי ובספריך, שיריך וציוריך אתה גם מפרש את מה שכתוב בתנ"ך כמיטב הדמיון.

 

 

"בחג שבועות תעשה לך ביכורי קציר חיטים".

חג השבועות בשבילך ובשביל אשתך וגם כל המשפחה הקרובה הוא מועד שבו אתם עולים לקברו של אבנר בנכם ז"ל ומניחים על קברו אלומת חיטה. אבנר היה תמיד עסוק מאד בחג הביכורים ובמפגן מכונות החקלאות. היה נוהג להסיע איזה קומביין גדול או קטפת כותנה גדולה. הנכדים שלך, יער ומטר, היו קופצים על ההזדמנות לתפוס טרמפ עם הדוד אבנר.

אז בשבת האחרונה הגיע בנכם אחאב עם אלומת חיטה והלכתם לקבר.

מה שאתה זוכר זה שבמקום לשכב על הקבר ולבכות עמדת על יד אבן הראש, התכופפת בקושי ואמרת: "בַּבָּם"  (שם חיבה לאבנר). 

"כשהיינו צועקים את השם הזה היית מופיע  לשאול מה אמא ואבא רוצים. עכשיו, אם רוצים לפגוש אותך, צריך ללכת לבית הקברות. למה אתה שם?"

 

 

 

משהו פיקנטי בקשר לתגובות של קוראיך על הסיפור "הידיד". אחרי שאחאב בנך העלה אותו לרשת, הוא העיר שפעם היה סרט קולנוע על הסיפור הזה. מה פתאום ומאיפה לאיפה? אתה כתבת את הסיפור ב-1951. הסרט הזה, ששמו "כשהארי פגש את סאלי", יצא לאקרנים ב-1989. אז אתה היית לפניו. את הסרט לא ראית אבל הצלחת להגיע מאיפה שאומרים עליו משהו.

 

"לצד תסריט משובח וסוגייה מעניינת לפיצוח (יש דבר כזה ידידים?), דומה שהסרט חב את ההצלחה הגדולה שלו לאותה שיחה בלתי נשכחת בין שני החברים הטובים במסעדה, שעה שסאלי מסבירה להארי שאישה מזייפת גם מזייפת.  וזה טוען שאין סיכוי שעבדו עליו בין הסדינים. וכך ללא הכנה מוקדמת, סאלי מתחילה לגנוח ולהיאנח וליצור את סצינת האורגזמה הטובה ביותר בתולדות הקולנוע. הסצנה אגב נגמרת (תרתי משמע) כשאישה במסעדה אומרת, "אני מזמינה את המנה שהיא אכלה קודם".

(מתוך אתר מאקו, 13.11.13)


"..בזמן הצילומים לסרט היו לא מעט בעיות משל עצמו, בין השאר, כפי שציין קריסטל עצמו, מעט המקום שניתן לדמות הנשית הראשית, סאלי.

כפי שמרמזת כותרת הסרט (פלוס כל ההיסטוריה הקולנועית), הפיצ'ר התעסק יותר מדי בהארי פוגש את סאלי, ופחות מדי בסאלי פוגשת את הארי – אבל איך לתת לסאלי יותר מקום הייתה שאלה שאפילו אפרון לא הייתה בטוחה איך להשיב עליה.

בסוף היא הציעה את נושא האורגזמה הנשית.


איך גורמים לסאלי להיות חשובה יותר מהארי?  הצוות הסכים על הנושא הפרובוקטיבי והשנוי במחלוקת (בכל זאת מדובר בשנות טרום קרי בראדשו) אבל לא יכול היה לחשוב איך לתקף אותו אלא בשיחה אודותיו.

הייתה זו מג ראיין, המאמי הלאומית של אמריקה דאז, שהציעה פשוט לזייף אורגזמה באמצע הדלי הניו יורקי בו התרחשה הסצינה וסללה את הדרך לאחת הסצינות האפיות, הנושפת בעורפו של וידוי האבהות של דארת' ויידר...." (מאקו, 14.7.14)

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה