יום רביעי, 8 ביולי 2020

חשבון עם בועז עברון

אם אתה בשירים, אז עוד על שיר אחד. בשבוע שעבר כלל הפוסט שלך את השיר עם משהו "תשרי". אתה זכרת לציין שזה אחד מהשירים הכי יפים שנוצרו בארץ בשנים האחרונות. אתה גם זוכר שאתה לא זוכר מי הלחין את השיר.

חיפוש ברשת מלמד שזה היה אחד, דן עמיהוד. האמת, בחיים לא נתקלת בו והיה מעניין לברר מיהו ומהו.   

מסתבר שהבחורצ'יק  צעיר ממך ב-17 שנים ושייך לדור אחר של יוצרים.

נחמד היה לקרוא מתוך ראיון אתו, שהוא היה הולך לאיפה שאבא שלו עבד, החנות לכלי מוסיקה "קובלסקי", בכדי לנגן שם על כל מיני כלים.


פתאום אתה נזכר איך שהאבא שלך לקח אותך אל החנות "קובלסקי" וקנה לך שם חליל אלט מעץ מתוצרת זמיר.

אתה שמרת על החליל שנים הרבה עד שנעלם בידי ילדיך החמודים והמפוזרים.

בין שאר הדברים שנאמרו מפי דני עמיהוד בראיון אתו סיפר הוא על כזה דבר:

"... שיר נוסף שהקליטה השלישיה (שלישית לא אכפת להם. א.ב) באותה תקופה (תחילת שנות ה-70) היה "מי יתפוס כוכב נופל" (עיבוד: מישה סגל) שהלחין עמיהוד ולימים הפך ל"שיר תשרי" עם מילים אחרות. על גלגולו של השיר מספר דני: "זה גלגול די מעניין. אני זוכר שיורם טהר לב שלח לי את הטקסט של "מי יתפוס כוכב נופל" והלחנתי אותו והקלטנו אותו. הוא לא זכה להצלחה מיוחדת. יום אחד חוה אלברשטיין שמעה את השיר ברדיו והחליטה שהיא לא אוהבת את המילים אבל אוהבת את הלחן, אז על דעת עצמה, בלי לשאול אותי ובלי לבקש אישור, היא פנתה לרחל שפירא ואמרה לה: "אני אוהבת מאד את המנגינה ורוצה שתכתבי מילים אחרות". אני מודה שלא הייתי בדיוק מאושר מכך שחוה לא ביקשה ממני אישור, אני נותן לה קרדיט בגלל שהשיר הפך לקלאסיקה בזכותה וזכה להרבה גרסאות". השיר נכלל בתקליטה של אלברשטיין – "התבהרות"  1978."

 כששמעת את זה סמרו שערותיך. למה? מפני שקטע כזה בדיוק (לא בדיוק) קרה לך עם הזמרת המפורסמת.

כתבת על זה כבר מזמן אז שיהיה עוד פעם:

כזכור, יצא לאור פעם  התקליט הידוע בשם "צמח בר" של חוה אלברשטיין. איכשהו התברר לך שיש שם שיר שאת מילותיו חברת אתה ללחן של ינון נאמן.

השיר הזה נקרא "שלכת" ובזמנו היה נפוץ מאד בשידורי הרדיו, חוה אלברשטיין) לא שאלה אותך ולא בקשה ממך רשות להשתמש בשיר.

אתה זוכר שזה הכעיס אותך מאד מאד, גם מפני שאחד מהשירים הראשונים שהגברת הנכבדה ביצעה בחיים היה שירך (מילים ולחן) "הביא לי הרוח" ולא הייתה שום סיבה שהיא תדלג עליך כאילו שאתה איננו או כבר איננו.

טוב. זה היה מזמן וכמעט ששכחת מזה בכלל.  

חרף הביקורת אתה יודע שחוה אלברשטיין היא זמרת גדולה. מראיונות ששמעת היא גם בכלל "מכוחותינו", סמפטית וחיובית, שלא  לדבר על טיב הרפרטואר שלה שהוא בהחלט מעל ומעבר לכל האחרות. שיהיה לה לבריאות בחיוך ובאהבה. 


 

  •   *   *

לא מזמן  נודע לך כי סוף כל סוף נפטר מהעולם הפלוני בועז עברון.

אילו יכולת היית רוקד לו על הקבר בשמחה רבה. זה מפני שלפני 42 שנים הוא קטל לגמרי את המחזה "מישהו" שעשית באפיקים  לפני אלפי צופים במשך 3 הצגות. הוא כינה את עבודתך ועבודת 120 המשתתפים בשם "הפאשלה הגדולה בתבל" וכלל שם גם התקפה פרועה על התנועה הקיבוצית כולה.

יהי זכרו לא ברוך. ככה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה